streda 17. augusta 2011

Svetové dni mládeže Madrid 2011 1.

Utorok, 16.8.2011, 16:00


Po náročnom víkende, sobote precestovanej do Žiliny, nedeľnej slávnostnej odpustovej omši s biskupom z Maďarska, som sa v pondelok ráno vybral smerom do Prahy. Odtiaľ sme ráno po rannej sv. omši vyrazili na 2 dodávkach viac-menej, smerom do Madridu. Tu sa uskutoční celosvetové stretnutie Pápeža Benedikta XVI. s mládežou z celého sveta. Svetové dni majú dlhoročnú tradíciu. Ich zakladateľom a hlavným iniciátorom bol pápež Ján Pavol II. . Posledné sa uskutočnili v Sydney, najbližšie sa uskutoční v Rio de Janeiro. Tohtoročné stretnutie vyvrcholí v sobotu večer, modlitbovou vigíliou a nedeľnou omšou, kde sa očakáva účasť viac ako 1,5 milióna pútnikov. V čase keď píšem tieto úvodné riadky sa nachádzame za Karlsruhe, kde sme si prednedávnom dali obednňajšiu prestávku a smerujeme k francúzskym hraniciam. Snáď tam bude lacnejšia káva, na nemeckej benzinke sa vyšvyhla až na takmer 3 eurá. Našou dnešnou cieľovou stanicou je večerný príchod do francúzskeho Lyonu. Tu sa odohralo mnoho významných udalostí, okrem koncilu sa nedaleko nachádza Ars sur formans, miesto pôsobiska svätého farára Jána M. Vianneya. Z Lyonu pokračujeme zajtra do Zaragozy, ktorá je známa bazilikou Panny Márie . Tu okrem iného navštevoval kňazský seminár zakladateľ Opus Dei, Svätý Josemária Escrivá.


Streda, 17.8.2011, 12:00


Sme na ceste z Lyonu do Barcelony a Zaragozy. Do Lyonu sme dorazili večer, okolo 21.00. Ešte bolo svetlo. Pred príjazdom do mesta sa kocháme Alpami. Je to čoby sme kameňom dohodili. Domnievam sa že vidím aj Mont Blanc, ktorý bol prekrásne vidieť aj zo Ženevy, ktorá je tiež na dohodenie kameňom. Lyon je krásne mesto, so zachovalou architektúrou, v meste sa na menšom-väčšom kopci (podobnom Petřínu v Prahe) nachádza bazilika Panny Márie, Notre Dame de Fourviere. Skoro ako v Prahe tam taktiež vedie lanovka.

Spali sme v tunajšom centre Opus Dei.

Keďže sme dorazili večer, a ráno hneď pokračovali smerom do Španielska, sme si ešte večer urobili prehliadku mesta, japonského štýlu. Ja som ostal ešte vernejší svojej tradícii a ešte skôr ako tradične som stratil ostatných z dohľadu. Keďže väčšina mojich predošlích ciest nebola zameraná na turistiku, ale na presný cieľ, fotky som ako vždy zhotovoval tak ako ma to naučil v Čile môj priateľ Juan- ako japonský turista. Narozdiel od mojich spomienok na nočný Paríž, bol nočný život v Lyone veľmi živý. Je tu početná skupina arabov a veľa černochov. Z nášho bývania v centre, sme sa vybrali k jednej z dvoch riek ktoré tu tečú, konkrétne k Rhône. Jej okolie je krásne upravené, cyklistická cesta je nasvietená modrými blikajúcimi svetielkami, takže ani menej pozorným sa nepodarí urobiť si nechcený splav riekou. Horšie to môže byť s oblizujúcimi sa pármi, ktoré sú dosť "neviditeľné" v priľahlej tme. Keďže som už našu skupinu, ako som spomínal stratil po 5 minútach ( v Berne mi to trvalo naposledy až 15 minút), venoval som sa foteniu a rýchlej turistike. Toto krásne mesto je naozaj Kostoly už skôr pripomínajú Španielsko, katedrála mi trošku pripomínala parížsky Notre Dame. asi po hodine aj pol, sa okolo polnoci nachádzam znovu pred naším dočasným domovom. Tu sa pred polnocou stretávam s našou skupinou a konečne sa dostávam do svojej izby. Už som nespal poriadn 4 noci, tak snáď sa aspoň teraz trošku vyspím. Ráno vstávam krátko po šiestej. Napriek 6 hodinám spánku so vstávaním nemám problém. Moja posteľ je rozkladacia a teda nad mojou hlavou je hneď polica, ktorá mi uštedrí (alebo ja jej) riadnu ranu do hlavy. Ranná modlitba, omša, raňajky. Lúčime sa. Skoro zabúdam svoju bibliu so 100 eurovými záložkami zelenej farby. Našim francúzskym priateľom venujeme chmeľový dar. Nasadáme do auta a padáme. Cestou nedokážem robiť veľa iného než sa pozerať von oknom. Už sa teším na chrám Sagrada Familia v Barcelone. Pamätám si na fotky P. Rapavého, ktoré urobil počas expedície za meteormi v roku 1999. Mal som vtedy asi 14 rokov, keď nám ich ukazoval a odvtedy som bol tým chrámom okúzlený. Ešte okúzlujúcejšia bola jeho vysviacka Benediktom XVI. minulý rok, počas jeho návštevy Španielska.

Žiadne komentáre: